GREY'S ANATOMY STER KRIJGT HOLLYWOOD RUG-RESPECT


 Dit is het 'dog park' van Venice, Los Angeles.  50 bij 100 meter op een kale heuvel in de brandende zon.

In Los Angeles mag je hond alleen loslopen in speciale hondenparkjes, die schaars zijn. Hondenbezitters moeten soms een uur rijden om er te komen. En dan weer een uur terugrijden.

Een paar jaar geleden wilde ik er onze hond Truus de boxer uitlaten. 

Ik kwam binnen, en tot mijn verbazing zag ik iedereen bij de ingang boven op de heuvel op een rijtje staan. 

Ik begreep er niets van. Waarom stond iedereen hier gepropt, terwijl het al zo'n klein veldje is?

Beneden stond slechts een vrouw met haar hond. In de totale vrijheid. 

Ik liep gewoon met mijn hond naar het vrije stuk beneden.  

Daar raakte ik na een tijdje geintrigeerd door deze dame, van wie ik alleen de rug zag.

Ik spoorde Truus de boxer aan om met haar hondje te spelen. Maar dat begreep onze Truus niet.

Toen deed ik net alsof ik een bal moest ophalen, net iets voorbij haar. 

Op de terugweg loerde ik even naar haar: Shit, dat was de hoofdrolspeelster van GREY'S ANATOMY!

Ik ging snel terug naar boven. Daar werd mij verteld dat iedereen haar op deze manier 'respect' gaf. 

Wat bleek: Deze ELLEN POMPEO had jaren op een klein kamertje vlakbij gewoond. Struggling om ooit een grote break als actrice te krijgen.

Bijna was het haar eindelijk gelukt, met een stel scenes met LEONARDO DI CAPRIO in Spielberg's CATCH ME IF YOU CAN.

En toen kreeg ze een rol in ETERNAL SUNSHINE OF THE SPOTLESS MIND. Zou dat haar doorbraak worden?

Nee, daar werd ze uitgeknipt.

Steeds werd het niks. Deze toen 36-jarige actrice had de hoop al opgegeven, toen ze ineens wereldster werd met de ziekenhuisserie, die verkocht werd als 'SEX IN A HOSPITAL'.

Alleen had ze nog geen tijd gehad om van haar miljoenen-salaris een nieuwe woning te kopen.

Dus kwam ze nog hier, in het kleine dogpark van Venice. En telkens als ze kwam, gaf men haar op deze manier privacy en 'respect'. 

Zo doet men dat in Hollywood: Iedereen droomt van zo'n break van zij. En als het iemand dan lukt, dan geef je hem/haar respect en privacy...

Waarschijnlijk is ze nu verhuisd naar de Hollywood Hills nabij JENNIFER ANISTON, bij wie ze ooit een onbekend gastrolletje in FRIENDS had. 

Daar is het prachtige sjieke Laurel Canyon-dogpark. Echte sterren laten hun honden niet uit: Daar hebben ze dure dogwalkers voor. 

Op een keer gromde Truus de boxer daar tegen een klein schoothondje. Meteen vloog er een Chinese vrouw op af. 

Ik wilde tegen de Chinese vrouw zeggen, dat haar hondje begonnen was. 

Maar toen ik zag dat het LUCY LIU was, een van de drie CHARLY'S ANGELS, besloot ik maar beleefd te knikken.  

Niet omdat ik bang was voor haar martial arts (nou ja, ook...). 

Maar vanwege de Hollywood-code van respect voor de weinigen, die het wel gemaakt hebben...