Vijf prikkelende vragen aan George Sluizer, regisseur van o.a. films als SPOORLOOS en DARK BLOOD




Vijf prikkelende vragen aan George Sluizer, regisseur van o.a. films als SPOORLOOS en DARK BLOOD. Dit vanwege het verschijnen van het boek DE NIEUWE REGISSEURS, een unieke kijk achter de schermen hoe films gemaakt worden in Nederland.

Vraag 1  Wat moet je doen om een goede regisseur te worden?

Niks bijzonders.

Sommige films bekijk ik vele malen om te begrijpen waarom ik door spel en montage opgewonden raak.

Vraag 2. Wat zou er veranderd moeten worden in het huidige Nederlands film-landschap, zodat onze regisseurs nog beter worden of zich beter kunnen ontwikkelen?

Wat meer lef bij geldschieters en meer vertrouwen in filmmakers.

Minder schoolse (economische) aanpak.



Vraag 3. Kun je een voorbeeld noemen van wat voor jou de grootste kick (als regisseur) was? En wat was het moeilijkste?

Het fijnste vind ik vaak een onverwacht kado krijgen van acteur of actrice. Wat ik zelf wil bereiken spreekt vanzelf.

Vaak het moeilijkste is de keus van het verhaal, in het kader van je eigen evolutie.



Vraag 4. Wat is je advies aan iemand, die regisseur wil worden?

Ander vak kiezen  (kun je zeker meer verdienen!)

Vraag 5. Is er eventueel iets speciaals, wat je onderbelicht vindt bij 
regisseurs? 

Ik zorg er meestal voor dat ik niet onderbelicht film. Dus een duidelijke visie hebben.