REGISSEUR SCHOPT JONGE ACTEUR




"Ik doe zoiets wel vaker", vertelt regisseur HANRO SMITSMAN, die een Gouden Beer in Berlijn won. Volgens Smitsman werkt schoppen vooral bij jongere acteurs goed.

"Op een gegeven moment schopte ik acteur Matthijs van de Sande Bakhuijzen bij SCHEMER best wel hard. Ik vroeg hem: "Doe het zeer?"

Hij antwoordde: "Ja". Toen zei ik: "Goed, hou dat vast, maar ik wil het niet zien, we gaan nu draaien." Daardoor kreeg ik een soort spel van hem, dat ontzettend goed werkte."



"Het klinkt misschien hard, maar je moet elkaar juist helpen om tot de beste film te komen." Dit en andere manieren van filmen (en nog veel meer) vertelt Smitsman in het nieuwe boek:

DE NIEUWE REGISSEURS, een unieke kijk achter de schermen van 15 film-regisseurs, die opmerkelijke successen in binnen- en buitenland boeken. Geschreven door (regisseur) Paul Ruven en Robbert Vos, Stone Hollywood Publishers.

Zie Hanro Smitsman KLIK HIER