HOE KOM JE IN EEN TV-SERIE?



Dit is een snapshotje van mijn nichtje, die graag in een tv-serie zou spelen. Ze staat tussen de actrices van de muzikale tv-serie GEBAK VAN KRUL, die ik regisseerde. 

In die aflevering gebeurt iets heel bijzonders met BEN CRAMER.


Ben Cramer speelde honderden keren de PHANTOM in de musical PHANTOM OF THE OPERA. 
  
Iets heel vaak spelen heeft het gevaar in zich, dat mensen je gaan stigmatiseren op die ene rol. 

Dan zien ze je op gegeven moment alleen nog maar als de rol die je speelde. 

Ik weet dat acteurs uit de tv-series DE VLAAMSCHE POT en FLODDER daar lang last van hadden. Vooral door de jarenlange herhalingen van afleveringen, die ze 10 jaar eerder ooit eens hadden opgenomen. 



Maar dat weet het gewone publiek niet, dus die groet ze op straat enthousiast: "Hee, leuk was je gister in FLODDER!"



De man links is iemand, die alleen de oudere generaties nog kennen: Micky Dolenz uit de wereldberoemde muzikale tv-serie THE MONKEES. 

Hij vertelde dat hij de dag vervloekt dat hij auditie ging doen. 

Ze vroegen of hij drummer wilde spelen. Nee, zei hij, want ik kan niet drummen, want ik heb ABSOLUUT geen ritme gevoel.

Maar goed, hij deed het toch. Ze namen snel een proefaflevering op. 

En die sloeg alle RECORDS

THE MONKEES werden in de jaren '60 een wereldhit. Overal zong men: "Hey hey for the Monkees!" En "I'm a believer".



En nog steeds moet deze Micky Dolenz op feestjes even een stukje drummen

Hij weigert dan, en zegt dat hij ABSOLUUT geen ritme gevoel heeft.

Dat ziet men altijd als een leuke grap.

En men dringt nog harder aan.

Zodat hij dan uiteindelijk maar even gaat drummen. Maar dat is ABSOLUUT vreselijk, zonder enig ritme.

Maar dat ziet men als een geweldige grap, dus krijgt hij altijd een staande ovatie.

Daarom geeft Micky altijd maar 1 advies als hem gevraagd wordt: Hoe kom je in een tv-serie?

Antwoord: Hoe kom je zo snel mogelijk UIT een tv serie?

PS: Als je echt in een tv-serie wil komen, moet je het niet doen, zoals een actrice het ooit bij mij op een auditie deed: 

Ze bood me 15.000 gulden voor de hoofdrol.