KIEFER SUTHERLAND, IK EN 24

Toen ik KIEFER SUTHERLAND ontmoette, was hij heel aardig. 

Hij had ook alle reden: Deze ex-verloofde van Julia Roberts was een wereldster geworden met een simpel goed idee:

'Wat als we een politie-serie in 24 uur 'real time' laten afspelen?'

Toen dat een hit bleek, volgden er tientallen andere ideeen, die zich allemaal in 24 uur afspeelden.

De mooiste vond ik die van 'een bruiloftsdag in 24 uur'. 

Stel je voor: Het begint om 5 uur 's ochtends en de aanstaande bruid wordt wakker en denkt: 'Ik wil toch niet trouwen vandaag'. En wat er dan gebeurt...

Dit idee werd voor veel geld aangekocht, maar ik heb er nooit meer iets van gehoord.  

Kiefer's serie blijf deze enige 24-uur-serie en hij werd wereld's  best betaalde tv-acteur met een salaris van 40 miljoen dollar.

Zijn grootste frustratie is dat hij nooit een ster in films geworden is. 

We zagen een paar jaar geleden de regisseur/producer van '24', Jon Cassar, en die vertelde, dat Kiefer daarom misschien wil dat iedereen op de set van '24' toch doet alsof ze bezig zijn met een speelfilm, en 'not just another cop show'.

En eigenlijk is '24' natuurlijk ook een hele lange film. 

Hoe ontstond deze foto?

We kwamen langs een hotel, waar een lange rij mensen stonden te wachten. We dachten: Even kijken. 

Iedereen bleek te wachten om met Kiefer op de foto te gaan. Wij dachten: Doen wij ook.

Je ziet aan mijn gezicht dat ik nog behoorlijk verbaasd was.

Mijn ontmoeting met hem duurde niet meer dan 24 seconde...