TURKS FRUIT nieuwe filmversie



TURKS FRUIT is een van Nederlands beste films. Moet je niet aankomen, zegt iedereen altijd. Vind ik ook.



Tot ik ineens het volgende idee kreeg:  Hoe zou TURKS FRUIT NU zijn?

TURKS FRUIT TOEN gaat over een vrije kunstenaar, die het moet opnemen tegen de heftige Burgerlijke familie van zijn geliefde.

Als je dat vertaalt naar nu krijg je dit:

TURKS FRUIT NU gaat over een vrije kunstenaar, die het moet opnemen tegen de heftige Turkse familie van zijn geliefde.

Dat klopt heel goed. Je ziet meteen voor je hoe de heftige Turkse familie alles doet om de relatie tussen de jonge Turkse en deze vrije kunstenaar te voorkomen.

Veel verder kwam ik niet. Want vanaf hier begint het grote uitwerken. Met als eerste vraag: Wat voor soort film moet het worden?

Tot ik vandaag ineens zag dat deze TURKS FRUIT 2.0 in Belgie gemaakt gaat worden:

KLIK HIER



"Trouw met mij":  Een Vlaamse jongen en een Turks meisje zijn tot over hun oren verliefd en van plan te trouwen. Het zou allemaal perfect zijn als hun familie niet betrokken zou raken...

Wat voor film is het geworden?

"Een komedie over frietjes en baklava, de uitwisseling van de geloften en uitwisselingen in het algemeen, Vlaamse terughoudendheid en Oosterse extraversie"

Daar was ik nooit opgekomen...