Heb je een idee voor een reality show of documentaire reeks?


Oh oh Cherso. Barbie's Bruiloft. De Pfaffs. The Ozbournes. Keeping Up With The Kardashians.

Je kent ze wel deze reality-shows.Ook Big Brother valt eronder. Als het over serieuzere onderwerpen gaat dan noem je het documentaire-reeksen. Zoals Adriaan van Dis op reis. Of Marc Marie in Afrika.



Misschien denk je: Hee, ik ken ook wel mensen, die daarvoor goed zouden zijn.

Dan denk ik: Mail me, want wie weet. Maar kijk eerst even naar deze 5 voorwaarden.

Ze komen van www.producingunscripted.com, een site van experts op dit gebied.



5 Karaktertrekken die elke reality tv show of documentaire reeks moet hebben.

1 De personages moeten uniek zijn en nooit eerder te zien zijn.
2 De personages moeten een buitengewone perspectief hebben op het gewone, ze moeten een uniek standpunt in alles hebben.
3 De personages mogen zich voor de camera niet censureren, ze hebben geen excuses, ze zijn altijd wie ze zijn.
4 De personages mogen niet willen meedoen alleen voor het geld (althans in het begin), want de omroep moet in het begin veel geld investeren om hen een ster te maken.  Als het een succes wordt, dan zullen de personages hun roem in geld kunnen omzetten.
5 De personages moeten passen in het tv-landschap, het moet de juiste tijd en plaats voor de personages zijn.


Als we het even langslopen bij de karakters van Oh Oh Cherso:

1 De personages moeten uniek zijn en nooit eerder te zien zijn. KLOPT: Nooit eerder zag je dit "soort" unieke Nederlanders op tv.
2 De personages moeten een buitengewone perspectief hebben op het gewone, ze moeten een uniek standpunt in alles hebben. KLOPT: Je kunt ze overal neerzetten, in een snackbar of een kledingzaak of een bushokje: Zij hebben allemaal een unieke mening over die snackbar, kledingzaak of bushokje.
3 De personages mogen zich voor de camera niet censureren, ze hebben geen excuses, ze zijn altijd wie ze zijn. KLOPT: Ze zeggen werkelijk alles zonder enig censuur.
4 De personages mogen niet willen meedoen alleen voor het geld (althans in het begin), want de omroep moet in het begin veel geld investeren om hen een ster te maken.  Als het een succes wordt, dan zullen de personages hun roem in geld kunnen omzetten. KLOPT.
5 De personages moeten passen in het tv-landschap, het moet de juiste tijd en plaats voor de personages zijn. KLOPT: Dankzij het grote succes van de MTV-hit met "soortgelijke types" JERSEY SHORE was de tijd in Nederland rijp.

Dus... Ken je zulke karakters? Mail me: info@talentunited.nl